Zo maak jij de provincie mooier, innovatiever en duurzamer
Als beleidsmedewerker ruimte heb je een wisselend takenpakket. Ene keer is het meer inhoudelijk, een ander moment meer procesmatig, maar altijd staan de maatschappelijke opgaven in de fysieke leefomgeving centraal. Samenwerken, verbinden en afstemmen op de diverse schaalniveaus (gemeenten, waterschap, Rijk) en met onze buurprovincies en buurlanden vormt een belangrijk onderdeel van je taken.
Een greep uit de werkzaamheden waarop je kunt worden ingezet:
- Je vervult een centrale rol in de verbinding met de gemeenten, die in regionaal verband samenwerken (bijvoorbeeld een secretarisrol). Dit zowel op ambtelijk als bestuurlijk niveau.
- Je adviseert gemeenten over de vormgeving van hun trajecten en producten (bijv. gemeentelijke omgevingsvisies, regionale agenda’s en programma’s, ontwerpende onderzoeken) met het oog op optimale samenhang met onze Provinciale Omgevingsvisie (POVI).
- Je levert, als projectmedewerker, je bijdrage qua inhoud en proces aan de totstandkoming, uitvoering, monitoring en evaluatie van de POVI.
- Je neemt de projectleiding van het planMER op je, die door een extern bureau zal worden opgesteld in het kader van het recent gestarte traject om de bestaande POVI uit 2021 aan te scherpen.
- Je zorgt voor het logisch verbinden met de POVI van sectorale programma’s en beleidsopgaven met impact op de fysieke leefomgeving. Waar nodig initieer je die verbinding.
Om de functie goed uit te kunnen voeren, heb jij:
- Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding;
- Brede materie- en procesinhoudelijke kennis van de werking van het beleid in de fysieke leefomgeving;
- Ervaring in het tot stand brengen van relevante netwerken en het creëren van draagvlak;
- Ervaring in zowel projectmatig als procesmatig werken;
- Een goed gevoel voor (regionale) politiek-bestuurlijke verhoudingen en de ervaring om daarnaar te handelen;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk) en adviesvaardigheden.
Hoe wij jouw bijdrage waarderen
- Een bruto maandsalaris op basis van een 36-urige werkweek, van minimaal € 4.232,08 en maximaal € 5.972,80 in schaal 11;
- Individuele Keuze Budget (IKB) van ca. 22%, incl. vakantiegeld (8%) en een structurele eindejaarsuitkering (8,3%). Dit budget komt bovenop je vaste salaris en kun je laten uitbetalen wanneer jij hier behoefte aan hebt. Of je kunt het inzetten voor de aankoop van bv. een fiets, sportabonnement of extra verlof;
- Mogelijkheden om gedeeltelijk flexibel en plaats onafhankelijk te werken;
- PBDI budget van € 6.000,- voor de looptijd van 5 jaar met voldoende mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen;
- Pensioensopbouw bij ABP.
Werken als provincie professional
Als beleidsmedewerker ruimte maak je onderdeel uit van het cluster ruimte. Dit cluster werkt aan de herverdeling van de schaarse Limburgse ruimte als gevolg van de vele transitieopgaven in de fysieke leefomgeving, telkens met oog voor provinciale belangen. Centraal staat het behouden en verbeteren van een aantrekkelijke en veilige woon- en werkomgeving in Limburg. Dit doet cluster Ruimte integraal en gebiedsgericht samen met externe en interne partners.
Meer over Provincie Limburg
Als provincie professionals willen we maar één ding: Limburg nog mooier, duurzamer en innovatiever doorgeven aan de volgende generaties dan dat zij nu al is. Dat biedt ambitieuze opgaven. Van ons cultureel erfgoed tot ons vernieuwende karakter. Van onze prachtige natuur tot onze logistieke hotspots. En van onze bijzondere euregionale ligging tot aan economische vernieuwingskracht. Al deze complexe en veelzijdige uitdagingen pakken we met beide handen aan. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Zo werken we samen met ruim 900 professionals aan de toekomst die Limburg verdient.
Overige informatie
De geselecteerde kandidaat zal aan het einde van de selectieprocedure van ons het verzoek krijgen om een VOG aan te vragen bij de gemeente en na goedkeuring van Justis aan ons te overleggen.